آموزش لینک سازی خارجی انواع و روش های لینک سازی حرفه ای

این نوع لینک سازی داخلی اخیراً بیش از هر زمانی مورد توجه قرار گرفته و حتی در کمپین‌های بزرگ و جهانی بازاریابی نیز از آن استفاده می‌شود. یکی از این استراتژی ها استفاده از شبکه های اجتماعی به منظور لینک دهی و ایجاد بک لینک های قوی می باشد. تبدیل متن به لینک در تلگرام که اصطلاحا به آن هایپرلینک می گویند، تاثیر خیلی خوبی در افزایش ورودی و ترافیک سایت دارد. برای این منظور، هم می توان از نسخه تلگرام در اندروید و ios و هم تلگرام ویندوز استفاده کرد.

برای نوشتن پست مهمان، ابتدا باید به دنبال وب‌سایت‌های مرتبط با حوزه فعالیت خود بگردید و سپس با ارسال درخواست به مدیر وب‌سایت، از او بخواهید که شما را به عنوان یک نویسنده مهمان برای وب‌سایتشان بپذیرند. پس از پذیرش درخواست، باید محتوای مورد نظر را با رعایت قوانین و محدودیت‌های وب‌سایت مقصد بنویسید و در انتها لینک به وب‌سایت خود را درج کنید. گوگل، PageRank را در سال 1998 معرفی کرد، سیستمی که بر اساس تعداد و کیفیت لینک‌هایی که به یک صفحه هدایت می‌شد، مقداری را به آن صفحه اختصاص می‌داد. این سیستم نحوه رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها را در موتورهای جستجو متحول کرد، زیرا تأکید زیادی بر لینک‌های خارجی داشت.

  • همان طور که تا الان متوجه شدید این موضوع برای موتورهای جستجو گوگل ارزش زیادی دارد.
  • اگر از سایت‌های خیلی معتبر و پربازدید بک لینک‌ دریافت کرده است، احتمالاً برای دریافت این لینک‌ها هزینه پرداخت کرده است.
  • این به سازماندهی محتویات در سایت شما کمک می کند و به بازدیدکنندگان کمک می کند تا سریعا اطلاعات را پیدا کنند.

با انتشار پست‌‌ها و محتواهای مختلف، کاربران را به سمت سایت خود جذب کنید. پس از این که با کسب جایگاه های برتر در نتایج جستجوی گوگل موفق شدیم مخاطبین زیادی برای دوره های آموزشگاه زانکو کسب کنیم و با بسیاری از شما عزیزان آشنا شویم، تصمیم گرفتیم این فرصت استثنایی را در اختیار همه فارسی زبانان قرار دهیم. از هر کجا که هستید، با هر کسب و کاری، در زانکو آگهی ثبت کنید و با کمترین هزینه دیده شوید. ویژگی noreferrer پیوندهای ارجاع شما را در تجزیه و تحلیل مقصد پنهان می کند. از اطلاعات سایت شما در برابر انتقال به وب سایتی که کاربران شما در آن در حال حرکت هستند محافظت می کند. در نتیجه، این باعث می‌شود که پیوندها به‌عنوان ترافیک مستقیم در Google Analytics ظاهر شوند، نه ترافیک ارجاعی از دامنه خاص شما.

فقط کافی است در فرایند خلق محتوا به فکر ارائه مطالبی باشید که برای کاربران، جذاب و خواندنی باشد و ارزش به اشتراک‌گذاری را نیز داشته باشند. برای اولین بار در سئو ایران ، با پرداخت مرحله به مرحله در خدمات سئو ما و دیدن نتایج هر مرحله پس از پرداخت نگران از دست رفتن یا تضمین سئو سایت خود نباشید . اگر قصد دارید مواردی که باعث میشود سئو منفی میشود را بررسی و با آن ها آشنا شوید به شما توصیه میکنیم که مقاله سئو منفی چیست؟ را بررسی کنید. این روش به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا که سایت‌‌های کمی این درخواست را قبول می‌کنند اما قطعاً ارزش امتحان کردن دارد. برای این منظور، می‌توانید از ابزارهای رایگان مانند این ابزار استفاده کنید. با این حال، هیچ ارجاع‌دهنده‌ای مانع از آن می‌شود که گوگل نتواند تشخیص دهد که شما در حال پیوند دادن به سایت‌های دیگران هستید.

بهترین تکنیک های سئو در مراحل سئو وبسایت

یکی از نکته های مهمی که بایستی در چک لیست لینک سازی داخلی آن را به کار ببریم، مقید نبودن به زمان در ساخت بک لینک است. اما این به چه معناست؟
این به این معنی است که ما نباید سر یک زمان یا یک تایم مشخصی برای وبسایت خود لینک بسازیم. مثلا فقط روزهای سفارش بک لینک جمعه را به لینک سازی اختصاص بدیم یا سر یک ساعت مشخص برای وبسایت خود لینک بسازیم. شما زمانی که دانستید که بهترین لینک‌های رقیب کدام هستند و آن‌ها از چه سایت‌‌هایی لینک دریافت کرده‌اند، حالا باید بدانید که چگونه موفقیت آن‌ها را تکرار کنید.

پیوندهای داخلی و خارجی جزء مهمی از یک استراتژی SEO قوی هستند و به افزایش قدرت رتبه‌بندی سئو وبسایت شما کمک می‌کنند. تسلط بر این فرآیند بهینه سازی ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد، اما مطمئن باشید که تلاش شما ارزش خواهد داشت. در واقع شما با لینک‌ سازی بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش داده و رتبه سایت خود را در صفحه نتایج موتورهای جستجو ارتقا می‌دهید. ایجاد یک وبسایت قدرتمند نقطه شروع خوبی برای کسب و کار آنلاین است، اما تضمینی برای موفقیت نیست!

در این روش لینک سازی، شما با پرداخت هزینه متن مربوطه به وب‌سایت‌تان را در رسانه‌های خبری منتشر می‌کنید. البته خرید رپورتاژ آگهی و انتشار آن نیز چالش‌های خاص خود را داشته و برای انتخاب بهترین وبسایت جهت خرید رپورتاژ آگهی، باید بررسی‌های خوب و کاملی انجام دهید. البته نوشتن خود رپورتاژ آگهی نیز باید کاملا تخصصی انجام شده و کلیه اهداف در آن به شکلی بهینه پیاده‌سازی شود. اکسترنال لینک بیلدینگ، همان‌طور که از اسمش پیداست با فرایند لینک سازی سروکار دارد که خارج از وب‌سایت شما شکل می‌گیرد.

لینک سازی خارجی شامل دسترسی به وب‌سایت‌های دیگر و درخواست از آن‌ها برای لینک سازی به محتوا یا وب‌سایت شما است. این کار را می‌توان از طریق روش‌های مختلفی مانند وبلاگ نویسی مهمان، رپورتاژ آگهی و لینک سازی منابع انجام داد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که همه لینک‌های خارجی ارزش یکسانی ندارند. موتورهای جستجو برای لینک‌های وب‌سایت‌های باکیفیت و مرتبط بیشتر از لینک‌های وب‌سایت‌های بی‌کیفیت و نامربوط ارزش قائل هستند. خرید بک لینک می‌تواند تأثیر قابل توجهی در بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو داشته باشد.

رپورتاژ آگهی به معنای انتشار آگهی در وب‌سایت‌های مختلف با هدف افزایش دسترسی و معرفی محصول یا خدمات شما به مخاطبان است. این روش از ابزارهای مهم بازاریابی اینترنتی است که معمولا با پرداخت هزینه انجام می‌شود. با انتشار آگهی در سایت‌های معتبر و پربازدید، افراد بیشتری با محصول یا خدمات شما آشنا می‌شوند. اگرچه لینک گرفتن از شبکه های اجتماعی به صورت مستقیم تو رتبه بندی صفحات شما دخیل نیست، اما یکی از بهترین راه کارها برای افزایش بازدید و ترافیک است.

وقتی کسی لینک صفحه سایت شما را به وبسایت خودش اضافه می کند، به اصطلاح به شما بک لینک یا لینک خارجی داده. فایده لینک سازی این است که کاربران از سایت های دیگر به سایت شما ارجاع داده می شوند و ترافیک سایت شما افزایش می یابد. هنگامی که وب‌سایت‌های دیگر به وب‌سایت شما لینک می‌دهند، این کار به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که وب‌سایت شما یک منبع معتبر و ارزشمند است.

معیار بالا برای دامنه کلی وبسایت است.اما Page Authority برای اعتبار یک صفحه از دامنه کلی وبسایت است که به صورت کمی بین ١ تا ١٠٠ اندازه گیری میشود. برای ایجاد لینک یا هایپر لینک در واتساپ، تنها کافی است تا پیوند مورد نظر را در بخش متن وارد کنید. همچنین برای درج لینک در یک پیام متنی، می توانید پیوند را در داخل پرانتز قرار داده تا به صورت خودکار به هایپرلینک تبدیل شود. روش اول به این صورت است که از قسمت افزودن پرونده چندرسانه ای، تصویر را آپلود کرده و از سایدبار یا منوی کناری صفحه، لینک مورد نظر را در کادر نشانی اینترنتی قرار دهید. بعد از قرار دادن لینک یا url دلخواه، بر روی کادر “گذاشتن در نوشته” کلیک کنید تا تصویر لینک داده شده به محتوا اضافه شود. اساساً، norferrer سایت های خارجی را از دانستن اینکه شما پیوندهایی به مطالب آنها در وب سایت خود وارد کرده اید باز می دارد.

وجود لینک های شکسته در محتوا هم باعث تضعیف تجربه کاربر و ایجاد احساس منفی در مخاطب می شود و هم اثر منفی روی سئو سایت شما خواهد داشت. هر چند وقت یک بار، با استفاده از ابزارهای بررسی لینک های شکسته، سعی کنید این لینک ها را از سایت خود حذف کنید. همانطور که چگالی و پراکندگی کلمات کلیدی در محتوا اهمیت دارد، میزان پراکندگی لینک‌ها نیز حائز اهمیت است. سعی کنید چند لینک مختلف را زیر هم قرار ندهید آن‌ها را به صورت پراکنده در تمام محتوا جاری کنید.

منظورمان این است که شما با برندسازی باید تلاش کنید که افراد به صورت طبیعی به سایت شما لینک دهند. دریافت لینک طبیعی چیزی است که به سایت شما اعتبار زیادی می‌دهد و هر وبلاگ‌نویس حرفه‌ای باید برای دریافت این نوع لینک تلاش کند. در پروفایل حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی، لینک سایتتان را قرار دهید.

استفاده از شبکه های اجتماعی

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو) یک تلاش یکباره نیست و یک فرایند مداوم و بلند مدت است. به عبارت دیگر، صاحبان وب سایت باید به طور مداوم بر سئو وب سایت های خود نظارت داشته باشند. یکی از مهمترین مزایای سئو برای شما افزایش فروش، سود و ارتقاء کسب و کار شماست. سئو باعث می شود مشتریان به فروشگاه آنلاین شما بیایند یا از شما خرید کنند. راستی شما چه تجربیات موفقی در مسیر استراتژی لینک سازی خارجی وب‌سایت داشته‌‌اید؟ خوشحال می‌شویم تجربیات‌تان را با ما و دیگر همراهان تسمینو به اشتراک بگذارید. با این کار در مدت زمان کوتاه خود کاربران با اشتراک مطالب شما در وب‌سایت یا شبکه‌اجتماعی‌شان، لینک‌های خارجی مفیدی به سمت شما روانه می‌کند.

حتی گاهی اوقات با خرید اشتباه بک لینک، بدتر به سئو و شرایط وب سایت خود، صدمه خواهید زد. با انتخاب انکرتکست مناسب، صفحات فرود و شبکه‌سازی با وب‌سایت‌های مرتبط و معتبر و بررسی بک لینک سایت می‌توانید لینک‌های خارجی بهتری ایجاد کنید. یک بار سئوی داخلی برای همیشه ، بررسی ساختار صفحات سایت شما ، سئوی تکنیکال ، سرعت لود ، تمرکز صحیح بر روی کلمات کلیدی و هدف گذاری با دقت . سئو داخلی گام اول در سئو است که اگر به طور صحیح انجام نشود بالا آمدن سایت در گوگل غیر ممکن است . بهینه سازی سرعت لود ، سئو تکنیکال و تمامی این موارد در سئوی داخلی موثر هستند اما برای گرفتن بهترین نتیجه بررسی یک متخصص و داشتن همه موارد با هم میتواند شما را با سرعت از رقبا جلوتر ببرد . لینک‌سازی خارجی بی‌کیفیت نه تنها تاثیر مثبتی در سئوی سایت ندارد، بلکه جریمه گوگل را به همراه خواهد داشت و یک امتیاز منفی بزرگ برای سایت شما خواهد بود.

لینک سازی داخلی هم به سئوی سایت شما کمک می کند هم ترافیک را بین صفحات مختلف سایت موازنه م یکند. لینک داخلی بازدیدکنندگان را به صفحات مختلف یک دامنه هدایت می کند، مثلا شما می توانید در صفحه اصلی (هوم پیج) وبسایت خود یک لینک به قسمت بلاگ سایت بدهید. این کار هم تجربه کاربری را بهتر می کند هم رنکینگ صفحات وبسایت را یکدست می کند. همان طور که می‌دانید، اینترنت یک محیط باز است و هیچ راهی برای جلوگیری از جستجوی افراد در آن وجود ندارد.

بهترین سئو با کادری مجرب در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت ، به رونق کسب و کار آنلاین شما کمک می کند. سئو به استراتژی‌ها، تکنیک‌ها و روش هایی گفته می‌شود که با هدف افزایش تعداد بازدیدکنندگان برای کسب موقعیت‌های بالا در موتورهای جستجو انجام می‌شود. بهینه سازی وب سایت باعث می شود که وب سایت ها در بالای نتایج موتورهای جستجو ظاهر شوند که به پیشرفت کسب و کار کمک می کند. لینک سازی خارجی جنبه مهمی از سئو محسوب می‌شود و به همین دلیل اصول لینک سازی مختلفی وجود دارد که باید هنگام افدام برای دریافت لینک به آن‌ها توجه داشته باشید. لینک‌هایی که ساخته شده‌اند باید طبیعی به نظر برسند، طوری که فقط با هدف ارائه تجربه کاربری بهتر تدوین شده باشند، نه برای جذب کاربر به هر قیمتی. یکی از بهترین راهکارهایی که به شما در دریافت لینک‌های خارجی مفید کمک می‌کند، تولید محتوای باکیفیت و جذاب است.

پس چاره کار چیست؟

ربات‌های خزنده گوگل به طور پیوسته در جستجوی صفحات جدید می‌گردند و یکی از ساده‌ترین روش‌های نشان دادن صفحه جدیدتان به گوگل، این است که آن را در صفحه دیگری که قبلاً وارد ایندکس شده لینک کنید. در واقع وقتی لینک صفحه جدیدی در صفحه‌ای پردازش و ایندکس شده قرار می‌گیرد، گوگل به سادگی آن صفحه را پیدا کرده و در ایندکس خود قرار خواهد داد. این کار با قرار دادن یک لینک بر روی یک عبارت در میان متن انجام می‌گیرد و برای هدایت کاربر به مطالبی که پیش نیاز محتوای کنونی است، بسیار کاربردی خواهد بود. لینک خارجی فالو به کرالر های موتور جستجو اجازه می دهند که لینک را دنبال کنند و به سایت لینک شده اعتبار دهند. اگر سایتی نگران استفاده بیش از حد از لینک‌های خارجی است و قصد دارد تا از مجازات گوگل جلوگیری کند، از این روش به عنوان بخشی از استراتژی SEO استفاده می‌کند. این روش معمولی برای سایت‌های معتبر استفاده می‌شود که تمایل دارند لینک‌های خارجی زیادی در سایت خود داشته باشند.

اگر می‌خواهید که مخاطب محصول شما، محتوایی را که در وبسایت خود بازگذاری می‌کنید، پیدا کند و از آن لذت ببرد، باید بدانید که نباید از هیچ تلاشی دریغ نکنید و تجربه کاربری صفحات خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. از این نظر، ما به چهار موقعیت می‌رسیم که در آن‌ها استفاده از لینک‌های خارجی ضروری است. اگرچه تبلیغات، شبکه های اجتماعی و سایر پلتفرم ها می توانند در ایجاد ترافیک برای یک وب سایت موثر باشند، اما منبع اصلی ترافیک وب سایت ها موتورهای جستجو هستند. نکته مهم در فرایند لینک سازی به صورت دستی یعنی اقداماتی مثل خرید بک لینک و خرید رپورتاژ این است که گوگل فرض کنید لینک‌ها به صورت طبیعی ایجاد شده‌اند، این نکته راز موفقیت شما خواهد بود که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت. لینک سازی خارجی و اصولی برای وبسایت علاوه به افزایش قدرت دامنه و بهبود سئوی سایت، در افزایش بازدید سایت نیز بسیار موثر واقع میشود.

با ایجاد اینفوگرافیک‌های جذاب و تاثیرگذار و تبلیغ آن‌ها در سایت و شبکه‌‌های اجتماعی و ایجاد لینک به سایت خودتان، می‌توانید ترافیک زیادی را جذب نمایید. وبلاگ‌نویسی مهمان یا انتشار محتوا در سایت‌های دیگر به صورت نویسنده مهمان یک روش قدیمی است، اما همچنان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما باید توجه داشته باشید که در حال حاضر انتشار پست وبلاگی مهمان باید در سایت‌هایی انجام گیرد که آن سایت معتبر و مرتبط با موضوع سایت شما باشد. موتورهای جستجو، هوشمند هستند و با انتشار یک پست مهمان در سایت نامرتبط می‌فهمند که شما برای فقط برای دریافت ارزش بک لینک، وبلاگ‌نویسی کردید و ارزشی به بک لینک‌ شما نمی‌دهند. وبسایت شما باید مرکز اطلاعات کسب و کار شما باشد، اما سایر پلتفرم‌های دیجیتالی خود را فراموش نکنید.

شما هم می توانید به اقداماتی که می خواهید از طرف مخاطبان انجام شود فکر کنید و آنها را به صفحات سایت تان اضافه کنید. دقت داشته باشید لغت یا عبارتی که انتخاب می کنید باید با مقاله ای که به آن ارجاع داده می شود مرتبط باشد چرا که این کار به گوگل کمک میکند تا از محتوای مطلب شما مطلع شود. از طرفی دیگر با خواند این لغت مخاطب تصمیم می گیرد که روی لینک کلیک کند و مطلب را بخواند یا خیر. شما می توانید از کلمات کلیدی آن مقاله به عنوان انکر تکست استفاده کنید اما پیشنهاد می کنیم در موارد مختلف کمی خلاقیت به خرج دهید و همیشه همان عبارت همیشگی را به کار نبرید. وقتی صفحه جدیدی ایجاد و محتوای جدیدی آپلود می‌کنید، برای دیده شدن آن باید منتظر ورود این صفحه به ایندکس گوگل باشید تا سپس در نتایج جستجو نیز نمایش داده شود.

موتور های جستجو زمانی که می خواهند به یک صفحه رتبه یا رنکینگ بدهند، به لینک سازی داخلی و خارجی آن صفحه توجه دارند. مثلا موتور های جستجو هنگام کرال کردن صفحات شما مشخص می کنند که شما چقدر از کلمه کلیدی های مرتبط و پر سرچ در محتوای صفحه استفاده کرده اید. زمانی که شما در صفحه سایت لینک سازی داخلی داشته باشید، کرالر های موتور جستجو به راحتی به صفحات مرتبط سایت شما هدایت می شوند و می توانند صفحات دیگر را هم شناسایی کنند. تفاوت عمده لینک سازی داخلی و خارجی این است که مقصد لینک خارجی یک وبسایت یا دامنه دیگر است اما مقصد لینک داخلی یک صفحه در همان وبسایت و دامنه است. لینک سازی خارجی نسبت به لینک سازی داخلی اعتبار بیشتری به صفحه می دهد با این حال لینک سازی داخلی هم از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند تجربه کاربری را تا حد زیادی ارتقا داده و بازدید را بین صفحات مختلف سایت موازنه کند.

در تولید محتوای ارزشمند و منحصر به فرد تلاش کنید تا وب سایت های معتبر را به استفاده از مطالب خود ترغیب کنید. مقالات، بیانیه های مطبوعاتی، مطالعات موردی، پست های وبلاگ و سایر محتوای قابل اشتراک گذاری بنویسید. با استفاده از ابزار های سئو گوگل برای محتوایی که در حال حاضر در سایتتان رتبه خوبی دارند جستجو کنید و سپس آن را بهبود و گسترش دهید. فقط به خاطر داشته باشید که لینک هایی که از سایت های معتبر می آیند بیشترین ارزش را دارند. بک لینک ها نقش مهمی در الگوریتم موتورهای جستجو، سئو و استراتژی کلی شما برای رشد سایت شما دارند. اگر وبسایتی که حوزهی تخصصش با شما یکی است، شما را معرفی کند و کاربرانش را به شما ارجاع دهد، تز نظر گوگل بسیار معتبرتر از زمانی است که یک وبسایت غیر مرتبط این کار را انجام دهد.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که اگر پست های جدید خود را در صفحه اصلی قرار دهید اعتبار بیشتری دریافت می کنند. همچنین هر چه تعداد لینک های مرتبط و با کیفیت ارجاع داده شده به یک صفحه بیشتر باشد، اعتبار آن صفحه هم بالاتر رفته و گوگل متوجه می شود که آن مطلب از ارزش بالاتری برخوردار است. چیزی که شاید بسیاری از شما پیشاپیش آن را می‌دانید؛ اما بهتر است با یک تعریف ساده، جامع و یکپارچه به اصل مسئله بپردازیم.

موتور های جستجو لینک های خارجی سایت شما را هم بررسی می کنند و با بررسی تعداد وبسایت های معتبر و با کیفیتی که به صفحه سایت شما لینک داده اند، مشخص می کنند که صفحه شما در نتایج جستجو چه رتبه ای می گیرد. هر لینک خارجی از یک منبع معتبر مدرکی است که نشان می دهد محتوای شما ارزش لینک دادن داشته و بنابراین ارزش این را دارد که در نتایج جستجو رتبه بالایی بگیرد و مخاطبان بتوانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند. لینک سازی خارجی وقتی معنی پیدا می‌کند که از وبسایت خود به یک سایت دیگری لینک می‌دهید و به آن اشاره می‌کنید. در واقع وقتی از دامنه وبسایت خود به یک دامنه دیگر لینک می‌دهید، یعنی لینک سازی خارجی انجام داده‌اید.

همانطور که گفتیم لینک سازی خارجی هم می تواند وبسایت شما را به اوج برساند و هم آن را زمین بزند. بنابراین داشتن استراتژی صحیح، دانش لینک سازی و سئو و تجربه و مهارت برای این کار لازم است. در دوره آموزش لینک سازی خارجی زانکو همه این موارد به شما آموزش داده می شود و بعد از اتمام دوره هم می توانید پشتیبانی فنی دریافت کنید. محتوای باکیفیت علاوه بر ایندکس شدن بهتر توسط موتورهای جستجو، بیشتر نیز مورد توجه قرار می‌گیرد، زیرا اطلاعات مهمی را در اختیار عموم و مخاطبان آن قرار می‌دهد.

  • اعلان های بک لینک به شما زمانی که از سراسر وب وب سایت های جدید به سایت شما متصل می شوند اعلان می دهد.
  • اگر قصد خرید دارید، به جای یک بک لینک، توصیه می کنیم یک پکیج بک لینک خریداری نمایید.
  • برای اینکه یک مسیر حرفه‌ای برای تولید محتوا وب سایت‌تان داشته باشید در قدم اول باید مشخص کنید که قصد استفاده از کدام روش لینک سازی در خارج از سایت را دارید؟!
  • اما اگر وبسایت دیگری کاربرش را به صفحهی شما هدایت کند یا شما از وبسایتتان به یک صفحهی دیگر لینک بدهید، لینک خارجی ایجاد شده است.

اما استراتژیهای لینک‌سازی طی این سال‌های اخیر تغییر پیدا کرده است و با روش‌‌های لینک‌سازی گذشته تفاوت دارد. با توجه به مهم بودن سئو خارجی (SEO Off-page) سایت، و تغییراتی که در روش‌های انجام آن ایجاد شده است، ما در این مقاله از مجله کاپریلا قصد داریم تا در مورد استراتژی‌های لینک‌سازی با شما صحبت کنیم. بنابراین اگر می‌‌‌خواهید سئو خارجی سایت را به درستی و مطابق با قوانین جدید گوگل در سال حاضر اجرا کرده و تاثیر آن را بر رتبه سایت خود مشاهده نمایید، مطالعه این مقاله تا انتها را از دست ندهید. موفقیت در سئو سایت و بهبود جایگاه سایت از نظر بازدید، نیازمند تلاش زیادی می باشد.

با سئو، شما فقط در یک مکان خاص تبلیغ نمی کنید، بلکه هر زمان که مخاطب نیاز داشته باشد، خود را به آن نشان می دهید. این بدان معنی است که شرکت شما می تواند برای مدت طولانی از مزایای سئو بهره مند شود، به همین دلیل است که سرمایه گذاری در سئو یک سرمایه گذاری طولانی مدت است. در واقع، سئو چیزی است که شرکت شما باید هر ساله روی آن سرمایه گذاری کند تا رتبه خود را حفظ کند و با به روز رسانی موتورهای جستجو و عادات جدید کاربران همراه باشد. یکی از دلایل این امر این است که 75 درصد از کاربران تنها صفحه اول موتورهای جستجو را بررسی می کنند. آنها به چیزی که موتور جستجو در صفحه اول خود قرار می دهد اعتماد دارند و بقیه گزینه ها را حذف می کنند.

  • خرید بک لینک به معنای خرید بک لینک‌هایی است که قبلاً برای سایت شما ایجاد شده‌اند.
  • بهتر است در سایت هایی که دامین اتوریتی بالایی دارند لینک بگیریم، اما باز هم گرفتن لینک از سایت های با دامین اتوریتی پایین و متوسط به شرطی که اسپم نباشند، توصیه میشود.
  • در مطالب با کیفیتی که در سایت های دیگر قرار می دهید، می توانید لینک های بازگشتی برای وبسایت خود قرار دهید که نوعی خرید بک لینک دائمی به حساب می آید، هر چند که این لینک ها no follow هستند اما تاثیر گذار هستند.

اکنون بیش از هر زمان دیگری تعداد بیشماری از شرکت ها در حال خرید بک لینک و رپرتاژ هستند. در زبان سئو هر وقت شما کاربر را توسط لینکهایی که در وبسایتتان ایجاد میکنید، به صفحهی دیگری از وبسایت خود هدایت کنید، لینکسازی داخلی انجام دادهاید. بک لینک های با کیفیت لینک هایی هستند که از سایت دیگری با قدرت صفحه و اعتبار بالاتر از سایت فعلی شما به سایت شما اشاره می کنند. Backlink ها بر سئو و رتبه بندی SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) شما تأثیر می گذارد.

در این مقاله آموزشی قصد داریم صفر تا صد اصول لینک سازی خارجی را با هم بررسی کنیم. از طرفی، امتیاز سئو  لینک پروفایلی وابسته به خصوصیات وبسایت یا پلتفرمی است که این لینک ها در آن قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، وبسایت‌هایی با دامنه‌های با اعتبار بالا، محتوای مفید و دسترسی وسیع، می‌توانند برای بهینه سازی سئو موثرتر باشند. ارجاع بیش از اندازه و اغراق شده به یک صفحه تمایل کاربر را برای کلیک کاهش می‌دهد. این موضوع می‌تواند به ضرر صفحات مهم شما باشد؛ چرا که ممکن است شما به دلیل اهمیت بالای آن صفحه (برای خود یا برای کاربر) به دفعات متعدد در میان مطلب خود مخاطب را به صفحه هدف ارجاع دهید و این موضوع باعث کاهش تمایل کاربر برای مطالعه آن صفحه شود.

اما بهترین کار برای دریافت بک لینک‌های با کیفیت و معتبر و افزایش تعداد آن‌ها، تولید محتواهای مفید و ارزشمند می‌باشد. وقتی سایت خود را تبدیل به یک منبع مرجع در حوزه کاری خود کنید و اعتبار آن را بالا ببرید، سایت‌های زیادی به شما لینک می‌دهند و محتواهای شما را به اشتراک خواهند گذاشت. به یاد داشته باشید که گوگل به اعتبار بک لینک‌ها توجه می‌کند و تعداد آن‌ها را صرفاً به عنوان یک عامل مهم در نظر نمی‌گیرد. بنابراین همواره باید توجه داشته باشید که بک لینک‌ها را از چه سایت‌هایی و با چه اعتباری دریافت می‌کنید. ساخت بک لینک یکی از اقدامات ضروری است که باید برای هر سایتی انجام گیرد. موتورهای جستجو به بک لینک‌ها اهمیت زیادی می‌دهند و آن را به عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجو در نظر می‌گیرند.

بر مبنای این تعریف مشاهده میکنیم که لینکهای داخلی در سئو ارزش زیادی دارند. این لینکها کاربران را به صفحات مهمی مثل صفحه تماس با ما، صفحه درباره ما و صفحه پرسشهای متداول هدایت میکنند که هر بازدیدکننده ممکن است بخواهد بهطور ناگهانی از آنها بازدید کند. لینکهای داخلی متنی در داخل متن و محتوای صفحات قرار میگیرند و کاربرد اصلی آنها هدایت کاربران به صفحات دارای محتوای مرتبط است. UGC به معنی محتوای تولید شده توسط کاربر هست و میشه از اون برای علامت گذاری پیوندهای درج شده در محتوای تولید شده توسط کاربران یه وب سایت استفاده کرد. البته استفاده بیش از حد از این روش ممکن است باعث اسپم به نظر رسیدن لینکهای وبسایت شود.

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما