چرا بانک تجارت را بانک حامی صنعت پتروشیمی می نامند؟

بانک تجارت با حمایت از حوزه انرژی همواره جزو اولین بانک ها در این زمینه بوده و با در اختیار داشتن کارشناسان مالی با طرح ها و طراحی های این شرکت ها به سمت سودآوری و رسیدن به اهداف خود پیش رفته است. و سالها در این زمینه موفق بوده است.

به گزارش بانکداری ایران و بر اساس این چشم انداز بلندمدت، بانک تجارت و حمایت های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در سال های اخیر با رویکردی ویژه در این حوزه ها همراه بوده و توانسته به دستاوردهای ویژه ای دست یابد. پروژه هایی مانند افتتاح بانک های داخلی. اعتبارات اسنادی، ضمانت‌نامه‌ها، تخفیف‌ها شرکت ال‌سی داخلی باید به این همکاری‌ها ادامه دهد، مهم‌تر از همه این است که زمانی که کشور تحریم شد، این بانک‌های بزرگی مانند تجارت بودند که به شرکت‌های پتروشیمی و صنعت نفت کمک کردند تا از مشکلات خارج شوند. بانک تجارت بین‌الملل علیرغم تحریم‌ها، خود را موظف می‌داند که در راستای شرکای تجاری خود و در راستای اهداف این گروه‌ها قدم بردارد.

بانک تجارت در صنعت نفت و پتروشیمی فعالیت می کرد و تلاش می کرد خدمات مالی ویژه ای را به این شرکت ها ارائه دهد که در این زمینه یکی دو سال پیش مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز با اشاره به تجربه همکاری بانک تجارت با نفت، شرکت های گاز و پتروشیمی، گفت: بیشترین حجم فعالیت اعتباری این شرکت متعلق به بانک تجارت است و مدیران و متخصصان این بانک همواره با رایزنی های خود این مجموعه را همراهی می کنند.

برای بررسی بیشتر صورت های مالی بانک تجارت به ما در درک بهتر وضعیت کمک می کند.

از سال 1394 شرکت های فرآوری نفت و گاز نگان، پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، پتروشیمی گچساران، پتروشیمی دهلران، صنعتی و ساختمانی، کربن شیمی و سایر شرکت های پتروشیمی و نفت از بانک تجارت به ارزش 484 هزار میلیارد ریال تسهیلات دارند. .

پرداخت این تسهیلات محدود به امروز نیست. به عنوان مثال در سال 1385 پتروشیمی اصفهان شیئی به ارزش 1214 میلیارد ریال (ارزش آن روز) و 24 میلیون یورو دریافت کرد که بعداً رفع شد.

در واقع بانک تجارت در سه دهه اخیر در اجرا و تکمیل بسیاری از پروژه های مهم در این زمینه به منظور حمایت از توسعه صنعت پتروشیمی همکاری داشته است.اصفهان، کاوه و عضویت در کنسرسیوم بانکی برای اجرای پروژه های فرآوری گاز بیدبلند، شرکت نفت ستاره خلیج فارس، گچسارون کردستان، مرحله الحاقی بیدبلند، یادآوران، کنگان 2 و کیان. مسئولیت دارد این تسهیلات در خرید تجهیزات این شرکت ها مورد استفاده قرار گرفت.

شایان ذکر است تامین مالی پروژه ها در صنعت پتروشیمی به دلیل رقابت پذیری بالا و اشتراک سکوهای تولید گاز با کشورهای همسایه این صنعت و در سابقه طولانی همکاری با این صنعت همواره حائز اهمیت بوده است. بانک تجارت خدمات مختلفی را طراحی کرده است، دستور کار خاص خود را دارد. تامین مالی پروژه های عمرانی، عمرانی و تکمیلی در بانک تجارت به صورت ارزی انجام شد.

همچنین تامین مالی ارزی ویژه سرمایه در گردش بنگاه های پتروشیمی از محل ذخایر ارزی بانک تجارت برای تامین مالی واحدهای تولیدی برای تامین مواردی مانند پیش فروش کالا و خرید تجهیزات و ابزار به راحتی امکان پذیر است.

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما