گران‌ترین فرش‌های دستباف بازار چند؟ فروش فرش 515 میلیونی در بازار خبرآنلاین

قیمت فرش‌های ایرانی در بازار جهانی از متری ۲۰ دلار آغاز شده و در بالاترین قیمت به متری ۹۰۰ دلار نیز رسیده‌اند. اصلی‌ترین کاربرد فرش‌های دستبافت، به استفاده از آن به عنوان یک کف پوش بسیار زیبا برمی‌گردد؛ ابعاد بزرگ این نوع فرش‌ها، قابلیت استفاده از آن در قسمت پذیرایی و اتاق‌های بزرگ منازل را به افراد می‌دهد. انواع طرح‌های فرش در بازار موجود است که توسط کارخانه‌های مختلف در سراسر کشور تولید می‌شوند. البته همانطور که می‌دانید، نام فرش کاشان بیشتر از همه به گوش می‌خورد و کیفیت بسیار خوبی هم دارد. طرح‌های متنوعی مثل آبتین، رز، شکارگاه، پارادایس، چیچک، اهورا، کهکشان، نیلوفر، ارکیده، طرح افشان و طرح‌های زیاد دیگری، تولید می‌شوند.

  • فرشی که در وضعیت خوبی است و آسیب‌دیدگی ندارد، گران‌تر از فرشی است که پوسیدگی دارد و رنگ آن در چند نقطه رفته است.
  • فرش‌های دستباف به دلیل اینکه از الیاف طبیعی در آن‌ها استفاده شده است و تراکم بالا‌تر نسبت به فرش‌های ماشینی، از نظر نرمی و راحتی بسیار محبوب هستند.
  • معمولا بافندگان فرش، مخصوصا بافندگان تبریزی امضاء و نشان خود را در روی فرش‌ها می‌بافند.
  • به دلیل اینکه انسان در بعضی موارد به دقت بالای ماشین آلات صنعتی می‌بازد، این تفاوت در دو سمت فرش وجود دارد.

همواره فرش‌های متعلق به سبک یکسان را با هم مقایسه کنید، در تصویر دو فرش تبریز و اصفهان را مشاهده می‌کنید. بنابراین اگر می‌خواهید فرش‌های دستباف شرقی را با هم مقایسه کنید، حتماً این مقایسه را بین آثار یک سبک انجام دهید. متوجه می‌شوید که تکنیک یا شیوه بافت و نخ‌های متفاوتی برای بافت فرش به کار برده شده است.

قیمت فرش دستباف نایین

به بیانی ساده‌تر فرش دست باف ایرانی نه تنها در کشورمان، بلکه در سراسر جهان دارای شهرت و ارزش قابل توجهی بوده و همیشه به عنوان یک کالای صادراتی با ارزش شناخته شده است. فرش های دستباف ازجمله محصولاتی هستند که هویت کشور عزیزمان ایران را می سازند. از قرن های دور بافت قالی در ایران بسیار مرسوم بوده و پدران و مادران زحمتکشی که با صرف وقت خود محصولات گرانبهایی را خلق کرده اند. بافت Hand-Carpet فرش دستباف ابریشم 3 متری قالی دستباف هنوز هم در ایران ادامه دارد چرا که این محصول که حاصل دست‌رنج بافندگان عزیز می باشد و جزو اصلی ترین صنایع دستی در کشور می باشد. الیاف مصنوعی فرش‌های ماشینی مانند پلی پروپلین، با اثرگذاری بر فرایند جذب کلسیم، باعث کاهش تراکم استخوانی و بروز و افزایش دردهای استخوانی می‌شوند. مجموعه آقای فرش با هدف ارائه محصولات باکیفیت، متنوع و با حذف واسطه ها آغاز به فعالیت نمود.

فیلتر براساس قیمت:

فرش دستباف نایین، یکی از با کیفیت‌ترین فرش‌های دستباف به شمار می‌آید که از ویژگی‌های آن می‌توان به زمینه مات و رنگ روشن اشاره کرد. از طرفی، الیاف مورد استفاده در فرش نائین، پشم بسیار ظریفی است که بخش زیادی از آن پشم را کرک تشکیل می‌دهد. بله درست است؛ این فرش‌ها در نمونه‌های اعلا از مواد طبیعی بافته می‌شوند و همین امر موجب می‌شود رنگ‌ها درخشنده و زیباتر به چشم بیایند. شما می‌توانید به راحتی با یک نگاه حتی از دور متوجه کیفیت این محصول بشوید. به دلیل دستباف بودن، در این فرش‌ها سبک کار به کلی متفاوت است و از لحاظ هنری ارزش بالاتری خواهند داشت. این طرح تکرار می شود و دست قالیبافان باز است ، قیمت فرش دستباف تبریز طرح ماهی بالاست و از فرش های معروف و محبوب نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان است .

فرش دستباف ایرانی و هندی از نظر سبک بافت و کیفیت مواد، تفاوت‌های شاخصی با هم دارند. البته وضعیت کارگاه‌های فرشبافی هندوستان با چادرهای فرشبافان عشایر نیز یکسان نیست. چون اکثر فرش‌های دستباف ایرانی در سیستم متریک (برای مثال دو در سه متر) بافته می‌شود، بنابراین برای فرش‌های در اندازه‌های کمیاب‌تر، مانند فرش‌های گرد یا چهارگوش باید قیمت بیشتری بپردازید. همواره ارزش و هزینه‌های تولید هرچیزی زیاد‌تر باشد قطعا قیمت تمام شده آن نیز بیشتر خواهد شد.

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما